Mart 19, 2017

TARHANA ÇORBASI İÇMEYEN ÇOCUK KALMASIN


 Köfte yemiyor ,çorba içmiyor diye ağladığım günler eskide kaldı çok şükür..E anneliğin %90 'ı evham geri kalanı da panik değil mi?Anladım ki gereksiz abartmışım.Siz kafanıza takmayın nasılsa içiyorlar demiyorum tabiki.Çalışan anne olarak yemek seçmesi hem benim için kabus olacaktı,hem de onun için dengesiz ve tek tip beslenme alışkanlığı oluşturmasına neden olacaktı.
 Şunu unutmayın ki çocuğunuzda ,özellikle 2 yaşından sonra bir damak tadı gelişmeye başlıyor.Bu muhtemelen ailenin beslenme alışkanlıklarıyla aynı doğrultuda ilerliyor.Ben oğlumun da babası gibi etcil olacağını biliyordum ama gel gör ki köfte yemeye 2 yaşından sonra başladı.Ve demiri düşmesin diye ben kırmızı et tüketmesi konusunda takıntılıydım.Çünkü kırmızı et muadili demir içeren kuru baklagilleri de yemiyordu.Bırakın sakin olmayı kafamda sürekli acil durum çanları çalıyordu.
  Derhal bir beslenme stratejisi geliştirmem gerekiyordu ki kayınvalidem hamburger yedirelim dedi.Önce fikir bana korkunç gelse de fastfooddan ne kadar kaçacaktı ki.Hem biz öyle dışarda yemek yeme alışkanlığı olan bir aile değildik.Hamburgerin köftesine sığındım.Sırf köfteyi denesin diye hamburger yedirdim bir iki kere sonra evde kendimiz hamburger yapmaya başladık..Sulu salçalı yemekleri de yemiyordu.Kırmızı rengi olan hiçbirşeyi yemiyordu,bunu atlatmak içinde patates kızartması ve ketçap yedirdim.Tabiki bayıldı her çocuk gibi.Yavaş yavaş bizim yediğimiz şeyleri deneyebileceği fikri oluşmaya başladı.Tabi hamburger tercihini ona bırakmadık hiçbir zaman ,o her dışarı çıktığımızda ona sorduğumuz zaman ne istediğini hamburger diye haykırsa da biz sğlıklı birşey yiyelim balık yiyelim diye yön değiştirdik hep.Sonra ne mi oldu?Kuru fasulye pilav yemeye başladı,kuru fasülyeden sonra çorbalara da sıcak bakmaya başladı.Tarhana çorbası içmeye başladı..Şu aralar renginden dolayı tarhanaya balkabaklı çorba diyor.Geçenlerde ben nöbetteyken kayınvalidem tarhana çorbasına labne karıştırmış.Ben de denedim cok güzel oluyor.Zaten tarhana yapılırken yoğurt kullanıldığından mıdır bilmiyorum,çok yakışıyor.Labne yokken de yoğurt veya süzme yoğurt koyabilirsiniz.Tabi miktarı iyi ayarlamalı, yoğurdu çok koyarsak çocuğun istemeyeceği bir keskinlik olabilir. Son olarak tarhanaya alıştırmaya çalışırken tutup da, bol sarımsaklı,bol naneli pişirmemekte fayda var.Ne kadar sade o kadar masum onlar için.
 Şimdi tam bir arslan.Eti çok seviyor Ekmeği sadece sabah tostunda tüketiyor bir de çok nadir çorbalarla. Kolayı bir kere denemek istedi ,Bardağının kenarına sevmediği bir bulantı damlasını sürdüm,dudağından ilacın tadını alır almaz bıraktı,Bir daha da istemedi.Çay hiç vermedim o da sıcak olduğundan sanırım hiç istemedi,cızzz diye nasıl işlediysek artık.Anlayacağınız yemek probleminin büyük kısmını çözdük gibi görünüyor.
 Bir sonuca bağlamak gerekirse;sorunlara gerçekten sorunmuş gibi baktığımız sürece çözüm de bizden çok uzaklaşıyor.Mantıklı düşünme ve davranma sınırlarından uzaklaşıyoruz.Ama bu konunun çözümü ne olabilir diye düşünürsek bir çözüm, bir alternatif bizi bulacaktır.Bir konuda panik olmak  bizi çözüme daha hızlı götürmez.Aksine çözümün etrafında dolaşırken çözümü göremememize neden olur.
Herkeze sevgiler diliyorm..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder